Skip to content
Nacht van kunst en Wetenschap Groningen

Case: Nacht van Kunst en wetenschappen

ALL INCLUSIVE

De Nacht van Kunst & Wetenschap is in 2009 ontstaan als slotfestival van de viering van het 395-jarig bestaan van de Rijksuniversiteit Groningen met het thema “Arts Meet Science” . Het idee achter De Nacht was om een kleine Groninger vafrian van de Museumnacht met een wetenschappelijke twist te organiseren. De bezoekers konden tijdens De Nacht genieten van lezingen, workshops, tentoonstellingen, debatten, wetenschappelijke experimenten, muziek en unieke voorstellingen waar kunst en wetenschap elkaar ontmoeten. 
Nacht van Kunst Wetenschap 

ALL INCLUSIVE MET ART OF ADVERTISING

Voor De Nacht van Kunst & Wetenschap mochten wij in samenwerking met Studio Plakband een prachtige online campagne opzetten. De combinatie van de prachtige visuals van Plakband en de eventmarketing van Art of Advertising bleek effectief. Deze editie zijn er meer kaartverkopen geweest dan vorige edities, en dit ondanks de stop van enkele jaren. 

Voor De Nacht van Kunst & Wetenschap leek Facebook & Instagram het juiste medium. Hiermee hebben wij dan ook een all inclusive social media campagne opgezet. Van 0 tot 100 in twee weken dat was de opdracht. In deze weken verwerkt: introductie-, engagement-, remarketing- en tot slot kaartverkoopcampagne. 

De resultaten: 

750,000 + echte vertoningen in Groningen

55,000 video views

10,000 bezoekers naar de website 

700+ likes op de Facebookpagina  

0
Echte vertoningen
0
Video views
0
bezoekers
0
Likes op de Facebookpagina

Huur een zwaargewicht in (Marwin)

Kies voor dé expert op het gebied van eventmarketing 💪🏻
Met onze ervaring op het gebied van eventmarketing geven wij jouw project een gigaboost!