Skip to content
Stoppen met roken campagne

Case: aarzel niet

Aarzel niet - stoppen met roken campagne

Het aantal rokers in ozne samenleving daalt steeds verder sinds de beweging van de Rookvrije Generatie. Er lijkt een kloof te ontstaan tussen rokeers en niet-rokers, waarbij rokers zich toenemend een ‘paria’ voelen. Ze zien anti-rookmaatregelen vaak als betutteling en ongewenste bemoeizucht. GGD Groningen.

Uitdaging

Het idee van de campagne was om rokers en niet-rokers met elkaar in gesprek te laten gaan. Het sociale aspect was dus erg belangrijk, daarom hebben wij Facebook gekozen als belangrijkste kanaal met ondersteuning van Google display en Youtube pre-roll voor de naamsbekendheid.   

 

Opdrachtgever

Het aantal rokers in ozne samenleving daalt steeds verder sinds de beweging van de Rookvrije Generatie. Er lijkt een kloof te ontstaan tussen rokeers en niet-rokers, waarbij rokers zich toenemend een ‘paria’ voelen. Ze zien anti-rookmaatregelen vaak als betutteling en ongewenste bemoeizucht. GGD Groningen.

Uitdaging

Studioplakband heeft voor deze campagne het beeldmateriaal en marketinguitingen bedacht. Het was onze uitdaging om deze onder de doelgroep onder de aandacht te brengen. 

KUNSTVORM

Om de doelgroep te bereiken hebben we gebruikt gemaakt van de kanalen: Facebook, Youtube, Google display en Google search. Het campagne materiaal van Studioplakband hebben we omgevormd tot een bannerset van 16 HTML-5 banners.

RESULTATEN

De campagne was gefocust op Noord-Nederland maar werd landelijk opgepakt. Dit resulteerde in een item op SBS-6 

Wil jij ook zo'n kunstwerk?