Skip to content
Stoppen met roken campagne

Case: aarzel niet

Ik rook maar ik bijt niet

Het aantal rokers in ozne samenleving daalt steeds verder sinds de beweging van de Rookvrije Generatie. Er lijkt een kloof te ontstaan tussen rokeers en niet-rokers, waarbij rokers zich toenemend een ‘paria’ voelen. Ze zien anti-rookmaatregelen vaak als betutteling en ongewenste bemoeizucht. GGD Groningen.

 

Art of stoppen met roken

Voor de Aarzel niet campagne hebben wij in samenwerking met Studio Plakband de online marketing verzorgd. De doelstelling van de stoppen met roken campagne was om rokers en niet roker het gesprek met elkaar aan te laten gaan. Een uitgebreide campagne op Facebook, Google en Youtube was complementair aan de offline campagne van Studio Plakband. De gehele campagne is uitgezet in de noordelijke provincies en was te zien op abri’s langs de weg, in bushokjes, in diverse kranten, radiospots en niet te vergeten de online media. 

 

Online campagne

De Facebook campagne is ingestoken om rokers en niet rokers samen te brengen en het gesprek met elkaar aan te laten gaan in de comments. Via Google Display is meteen specifieke targetting in Noord Nederland een grote campagne opgezet welke doorlinkt naar de campagnewebsite van GGD Groningen. Op deze websites zijn onder andere tips om te stoppen te vinden en biedt het de mogelijkheid om in contact te komen met de GGD. Hieronder een impressie van de online uitingen: 

Ik rook maar ik bijt niet Art of Advertising
Stoppen met roken campagne Art of Advertising
Stoppen met roken campagne Art of Advertising
Stoppen met roken Art of Advertising

Video: Studio plakband

Jouw campagne een boost geven?

Met onze kennis zorgen wij ervoor dat je campagne een online boost krijgt, maken van je klanten fans, leveren nieuwe leads en zijn vooral een hele fijne partij om mee samen te werken. Meer weten? Kom langs voor een kop koffie aan de Coehoornsingel in Groningen of laat je gegevens achter.